Tipy pre elektromotor s prevodovkou

Dalo by sa povedať, že elektromotory sú považované za základný prvok v priemysle. Ich aplikácie sú nekonečné a vždy boli strednou časťou najpresnejších pohybov a posunov v strojoch. Vďaka úpravám a prielomom v materiáloch používaných na ich konštrukciu, v spojení s novými generáciami elektromotorov, ako sú krokové motory alebo servomotory, neboli motory s prevodovkou nikdy také presné a spoľahlivé ako dnes.

Potrebujete použiť prevodový motor na firemnom projekte? Nižšie uvádzame 5 tipov, ktoré by ste mali mať na pamäti pred návrhom prevodového motora, ktorý spĺňa všetky vaše očakávania.

Zníženie výkonu a rýchlosti: výpočet prevodového elektromotora

Toto sú parametre, ktoré budú určovať správanie motora prevodovky. Budeme musieť určiť výstupné a vstupné otáčky hriadeľa pre mechanizmus. V tomto ohľade sa objavuje jeden z hlavných problémov pri pokuse určiť rozsah rýchlostí, ktoré stroji ponúkajú všestranný pohyb. Tu sa vypočíta reduktor rýchlosti pre pevne stanovené otáčky výstupného hriadeľa X rpm a to sa potom použije ako základ pre vývoj konštrukcie zvyšku mechanizmu.

Akonáhle je nám zrýchlenie správania rýchlosť jasné, mali by sme vypočítať požadovaný výkon. Za týmto účelom môžeme konzultovať s dodávateľmi elektromotorov.

DC a AC Elektrické motory sprievodca

Účinnosť prevodového motora

Všeobecne povedané, prevodové mechanické komponenty využívajú časť vstupnej energie a premieňajú ju na teplo. Keď k tomu dôjde, prevádzková rýchlosť sa zvýši, až kým nedosiahne rovnováhu medzi absorbovanou energiou a teplom odvádzaným do atmosféry cez určitý chladiaci systém. Keď sa táto rovnováha dosiahne, mechanický výkon na vstupnom hriadeli sa rovná mechanickému výkonu na výstupnom hriadeli, plus energie rozptýlená ako teplo. Účinnosť ovplyvňuje aj frekvenční menič.

Inými slovami, výstupný výkon dostupný pre prevodový motor sa rovná vstupnému výkonu mínus nevyhnutná strata spôsobená teplom. Koncepcia účinnosti nám hovorí, koľko energie sa stráca, čo by sme mali mať na pamäti, aby sme vedeli, aké energetické výdavky sú potrebné v určitých životných cykloch. Aby sme to zhrnuli, účinnosť nám hovorí, že výstupný výkon dostupný pre každý prvok sa bude rovnať vstupnému výkonu vynásobenému jeho účinnosťou.

Nakoniec by sme mali mať na pamäti, že účinnosť prevodových stupňov pracujúcich pri nízkych rýchlostiach je zvyčajne nedostatočná, poskytujú menej krútiaceho momentu pre štart a zrýchlenie.

Konštrukcia prevodového motora CLR

Množstvo začínajúcich podnikov a faktor služieb

Ako pravdepodobne viete, nie všetky stroje pracujú konštantnou rýchlosťou as konštantným zaťažením. Najbežnejšie je, aby sa zastavenia a štarty uskutočňovali s určitou frekvenciou a aby sa rýchlosť prevádzky pohybovala. Pri každom uvedení do prevádzky musí motor a prevodovka zrýchliť stroj z úplného zastavenia na optimálnu prevádzkovú rýchlosť. Táto skutočnosť znamená, že po určitú dobu bude prenášaný krútiaci moment vyšší ako u stabilnej prevádzky.

Prenášaný krútiaci moment sa môže tiež zvýšiť, ak sa vyskytnú výkyvy zaťaženia alebo rýchlosti. Tradične sa tieto variácie riadia použitím prevádzkového faktora, ktorý sa násobí optimálnym prevádzkovým krútiacim momentom, aby sa definoval výberový moment (tiež nazývaný konštrukčný moment).

V tomto okamihu výrobcovia motorov a frekvenčných meničov prevodových motorov zverejňujú tabuľky, v ktorých obsahujú prevádzkové faktory, ako aj nasledujúce informácie: typ motora, počet spustení za hodinu, počet prevádzkových hodín za deň a odchýlky krútiaceho momentu v závislosti od o type prevádzky stroja.

Prevádzkový faktor má zvyčajne hodnotu 1,0 pre stroje poháňané elektromotormi, pre nepretržitú prevádzku (8 hodín denne), pre menej ako 10 štartov za hodinu a žiadne dôležité variácie z hľadiska rýchlosti alebo zaťaženia.

Hluk a zaťaženie

Hluk bude pravdepodobne významným aspektom pri prevádzke vášho budúceho prevodového motora. Nikdy sa nemôžete pokaziť so šikmými ozubenými kolesami. Majú tendenciu byť tichšie ako čelné ozubené kolesá, pretože pracujú s lepším sklzom.

Ďalším dôležitým aspektom budú vibrácie a odolnosť voči nárazu v prevodovke. Reduktory rýchlosti so šikmými ozubenými kolesami sú opäť najlepšou voľbou. Majú väčšiu odolnosť voči nárazovým zaťaženiam ako čelné ozubené kolesá.

Životnosť prevodových motorov

Môže byť ovplyvnená mnohými faktormi, z ktorých najdôležitejšie sú rýchlosť, zaťaženie, pracovný cyklus alebo podmienky prostredia (vlhkosť, teplota, slanosť atď.).

Výber komponentov prevodového motora, ako aj povrchové úpravy, ktorým môžu byť vystavené ich časti, výrazne ovplyvnia presnosť a životnosť ovládacieho mechanizmu.

Ďalšie podrobnosti, ktoré môžu mať vplyv na motor prevodovky, sú typy valivých ložísk hriadeľa motora. Okrem ovplyvnenia jeho účinnosti môžu ovplyvniť ich prevádzku a trvanlivosť.

Zdieľaj: