Rozdiel medzi kartáčovaným a bezkartáčovým motorom

Rozdiel medzi kartáčovaným a bezkartáčovým motorom

Motory s brúseným aj bezkartáčovým elektromotorom pracujú na jednosmernom prúde.

Elektromotory so štetcom a bezkartáčovým jednosmerným prúdom sa líšia v spôsobe prenosu elektrického prúdu na komutátor alebo elektromagnety, ktoré spôsobujú, že rotor pokračuje v otáčaní. V kartáčovanom motore sa prúd prenáša mechanicky cez kovové kefy, zatiaľ čo v bezkartáčovom motore sa rotor otáča elektronicky bez potreby fyzických kontaktov.
Ako kartáčovaný DC elektromotor funguje

Elektromotory s jednosmerným prúdom fungujú prostredníctvom vytvárania magnetických polí, ktorých príťažlivosť a opozícia udržuje centrálne otáčanie rotora. V brúsenom motore sú pevné magnety umiestnené na oboch stranách rotujúceho elektromagnetu, jeden orientovaný na kladný pól, druhý na záporný. Elektromagnet je tvorený radom cievok (zvyčajne troch umiestnených v ekvidištančných bodoch okolo rotora) nazývaných komutátor. Keď elektrina prechádza cez tieto cievky, vytvárajú vlastné magnetické pole, ktoré je odpudzované a priťahované k magnetickým poliam generovaným pevnými magnetmi. Prúd sa prenáša na cievky komutátora kovovými kefami, ktoré sa otáčajú spolu s rotorom. Keď je motor zapnutý, prúd prechádza na elektromagnety, ktorých magnetické polia sú odpudzované jedným pevným magnetom a priťahované k druhému, čo spôsobuje otáčanie rotora. Ako sa rotor otáča, kovové kefky prichádzajú do styku a vystupujú z kontaktu s každou cievkou v sérii, takže opozícia a príťažlivosť medzi výslednými magnetickými poľami a poľami statických magnetov udržiava otáčanie elektromagnetu.
Ako bezkartáčový elektromotor funguje

V bezkartáčovom jednosmernom motore sú polohy pevných magnetov a elektromagnetických cievok obrátené. Pevné magnety sú teraz umiestnené na rotore a cievky sú umiestnené v obklopujúcom puzdre. Motor funguje prostredníctvom prúdu, ktorý prechádza cez každú obklopujúcu cievku v sérii, takže odpudzuje a priťahuje polia pevných magnetov a udržiava rotor, ktorý sú pripevnené k otáčaniu. Aby motor tohto druhu fungoval, musia byť cievky komutátora udržiavané v synchronizácii s pevnými magnetmi tak, aby boli polia nepretržite v opozícii a rotor sa otáčal. To vyžaduje, aby elektronický regulátor alebo mikroprocesor koordinoval aplikáciu prúdu na každú elektromagnetickú cievku.

Výhody bezkartáčového elektromotora

Hlavnou výhodou bezkartáčových elektromotorov je, že prenos prúdu do komutátora nie je mechanický. Pretože brúsené motory závisia od fyzického kontaktu kovových kefiek s cievkami komutátora, podliehajú strate účinnosti v dôsledku trenia s kontaktmi a tiež, ako všetky mechanické časti, opotrebovania kefiek a spojov po dlhodobé používanie. Keďže bezkartáčové motory sú menej horúce (kvôli nedostatku trenia), môžu pracovať pri vyšších rýchlostiach (pretože veľké teplo zasahuje do magnetických polí).
Výhody “kartáčovaných” jednosmerných motorov

Hlavnou výhodou kartáčovaných jednosmerných motorov je, že sú lacnejšie a jednoduchšie konštruovať a udržiavať ako bezkartáčové motory, pretože mechanizmus je menej komplikovaný. Prevádzku ovplyvňuje kvalitný frekvenčný menič

Zdieľaj: