Príprava na GDPR

Príprava na GDPR

S menej ako 8 mesiacmi až do implementácie Všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR) v máji 2018 sme uskutočnili prieskum pripravenosti na GDPR, aby sme pochopili, ako je pripravená širšia marketingová komunita pre nové nariadenie a aké výzvy čelia aby sa stali plne kompatibilnými s GDPR.

NA CIEĽ PRE GDPR

Skoré príznaky súladu s GDPR sú (prekvapujúco) pozitívne, pričom 77% respondentov uviedlo, že sa začalo pripravovať na nové pravidlá správy údajov a takmer polovica respondentov uviedla, že si uvedomujú právne a organizačné požiadavky, ktoré predstavuje GDPR.

Je to dosť povzbudivé, pretože sa zdá, že väčšina marketingových odborníkov je v plnom prúde s plánovaním (40% má jasný plán a 49% stále pracuje na svojom pláne). Prevažná väčšina respondentov (87%) uviedla, že ich existujúce postupy uspokojí niektoré z GDPR, ale je potrebné urobiť niekoľko zmien. To pravdepodobne znamená, že už prehodnotili svoje existujúce postupy a postupy a začali plánovať, ako riešia akékoľvek nedostatky. Zaujímavé je, že 35% respondentov uviedlo, že ich organizácie nebudú v súlade, ak by GDPR plne v platnosti v minulom roku.

Tu sú kroky, ktoré respondenti prijali na prípravu na GDPR:

Zaviesť plán na uskutočnenie potrebných zmien v implementácii GDPR (17%)
Preskúmajte spôsob, akým hľadajú, zaznamenávajú a riadia súhlas (15%).
Skontrolujte ich postupy, aby zabezpečili, že pokryjú všetky práva, ktoré majú jednotlivci (14%).
Uveďte, aké osobné informácie majú, odkiaľ prichádzajú a s ktorými ich zdieľajú (12%) a zdokumentujte svoju spracovateľskú činnosť a aktualizujte svoje upozornenie o ochrane osobných údajov, aby ste to vysvetlili (12%).
Určte niekoho, kto by prevzal zodpovednosť za dodržiavanie ochrany údajov (10%) a aktualizoval svoje postupy o tom, ako spracúvať žiadosti (10%).
Zaviesť plán na zistenie, hlásenie a vyšetrovanie porušenia osobných údajov (9%)

PROBLÉMY

Podmienky na získanie súhlasu sú prísnejšie podľa požiadaviek GDPR, čo mení veľa vecí pre spoločnosti: 29% uviedlo, že bude musieť zmeniť spôsob, akým riadia osobné údaje, 26% vykonáva pravidelné kontroly bezpečnostných opatrení, 21% vykonáva pravidelné tretie – kontrola zainteresovaných strán vrátane príležitostných auditov, 7% zbytočných pracovníkov a zamestnancov a ďalších 17%.

Skutočnosť spočíva v tom, že aj keď si respondenti uvedomujú potrebu dodržiavania nariadení a podnikli kroky na prípravu, výsledky ukazujú, že 34% respondentov je veľmi znepokojených a 58% je to trochu dotknuté, pričom iba 8% sa vôbec netýka. Na otázku, aké sú najväčšie obavy pri nadobudnutí účinnosti GDPR, 33% respondentov uviedlo súhlas a zodpovednosť, 19% osobné údaje, ktoré uchovávajú, 14% školenie zamestnancov, 10% spracovanie osobných údajov, 9% dôstojníkov a 5% porušenie údajov, oznamujúce informácie o ochrane osobných údajov a práva jednotlivcov.

Zdieľaj: